【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, June 25, 2017

【Central|中環】Mini Hotel|迷你酒店

June 25, 2017, Sunday
Due to the flight delayed, I was supposed to reach the hotel around 8pm but now it has became 2am. OMG! That's super long delayed for me. Luckily the taxi driver know this hotel because he said he remember he had send somebody there before and he found the hotel name is very cute..."Mini Hotel". 
*********************************************************
因為班機的延遲,本來晚上八點就到酒店的我,到半夜兩點才到,還好我沒有行李,下機後就可以出來,不用等行李。 德士司機大哥恰好有載過這家酒店,所以他一聽酒店名字就知道在哪裡了。 我發現當你要去個目的地的時候,你至少要知道那個目的地是靠近哪個道路,所以當別人問起你是不是要去這個地方的時候,你至少還可以確認,還有也是最好先谷歌你要去的地方,從出發地點到目的地到底需要多長的時間,因為這樣也可以避免德士司機大哥逗路。

✈1
✈2
How I found this hotel? I read through Jean blog. I've been to Hong Kong many times but normally I choose to stay at hostel which 9 people in a room type. But this time, I choose to have a more comfy hotel room, I would like to have a room myself.
*********************************************************
這家酒店是在Jean的部落格看到的,我很常去香港,但是多數都是為了省錢就住很多人宿舍,這一次我就破例的選住了酒店,想到就從一家比較普通的酒店開始。

✈3
The front desk counter is opened 24 hours, since I was just stayed for a night so I just straight away paid my room bill when I checked in. Previously I was thinking to get a phone SIM card here because when I was arrived, all the shop at the airport has closed, but too bad...they don't sell one here, they said I could buy one at the 7-11 nearby. When checking out I was allowed to keep my luggage here for half day, the staff tied a tag on my bags and give the other half of the tag to me as there's a reference number on the tag, when be back to take the bags, just give them back the other half then should be fine.
*********************************************************
因為工作人員一直坐在那邊,還我一直都不敢拍照,大廳有個好像水管搭成的桌子,對! 就是我用來放我包包的地方,登記櫃檯是24小時的,因為只是住一晚,所以我登記的時候就直接把我的房費給付了。 因為我下機的時候是將近半夜,賣電話卡的地方都已經關門了,想說到酒店來買電話卡,沒想到這酒店沒賣電話卡,工作人員有說只要去7-11買就可以了。 櫃體還可以存放行李,工作人員會在你的行李上綁上一個標籤帶,然後撕一半給你,標籤和被撕下的哪另一半都是有相同的號碼作上標記,只要在拿行李的時候,給回哪撕下的另一半給工作人員就可以了。

✈3
I didn't have many photos of the lobby because there was too crowded when I was there to take picture. The lobby has a huge piano, public PC, magazines and a vending machine that sell tooth paste, tooth brush, indoor slipper, mineral water and snacks.
*********************************************************
大廳我沒什麼拍到照片,因為當時很多人在大廳,所以我只是拍沒有人的地方。 大廳有提供公用的電腦,雜誌,一個三腳鋼琴,還有一個自動販賣機,裡面有牙刷,牙膏,酒店脫鞋,礦泉水,杯麵和種種零食等等。

✈4
✈5
✈6
✈7
✈8
✈9
The hotel room access is by plug in the hotel card. I was still remember I couldn't find my room after I checked in that time, then in the end is because one of the number on the door is missing. The 601 is missing number 1.
*********************************************************
房間的開鎖方式是插卡式的,說到開房間門,記得我入住的時候,我找不到我的房間,當我想要回到底樓去詢問工作人員的時候我,我就想不可能啊,怎麼可能就給我一張錯的房號啊!  所以我就在走廊在來回走,這時才發現原來我的房間門上601的1掉了。。。(還好我沒有衝動到直接下樓去詢問,不然就糗大了)

✈10
✈11
✈12
The hotel internet was pretty fast. Actually every internet is become very fast to me when I leave China as in China, the only way to bypass the network is use VPN. After you connect your network to VPN, it take time to bypass and take time to load everything you tried to open.
*********************************************************
房間的網路算是很快,我總算是可以來到不用VPN的地方了。。。每次因為要連上VPN導致開什麼網站都很慢,所以一離開中國就非常的開心。 我住的房間在六樓,房卡無需長期插著來提供電源。

✈13
Jean was lucky to upgraded to special room. To be honest, why I choose this hotel was because of her post, because I like the room design, it's white, clean and small enough for one person. But unfortunately the room I got is just a normal room, it's super small, to be compared, the size of this just like my Shanghai hotel's room toilet.
*********************************************************
當時幸運的免費被升級,其實我就是被她入住的白白嬌小的房間吸引了我,但是沒想到的是。。。我的房間卻是普通版本,一進房間就非常的失望。。。因為當時相比我在上海居住的酒店房間,這間好像就只有它廁所那樣大吧! 

✈14
✈15
The bed was very firm and when you turning around on your bed, you still able to hear the spring compressing sound. No doubt it the bed, the room is pretty clean, they used the designed of mirror to make the room looks bigger. When first entered, bed on right, toilet in front and hanger on left. A safety box underneath the bed, beside the safety box, there're also room to store the luggage.
*********************************************************
床鋪很硬,當你在睡覺時候,翻來覆去的時候還會發出一些彈弓被壓縮的聲音,但很乾淨。 床的旁邊是整面鏡子,這酒店真的超多鏡子的,相信鏡子是可以映照一個空曠的空間。 進門後,右邊是床,前方是廁所,左邊是用來掛衣服的地方,行李可疑放在床底,床底是空的。 哦不是! 床底還有一個小個保險箱,可以用來放貴重物品哦!

✈15
✈16
✈17
✈18
The only barrier between the "bedroom" and the toilet is a glass wall, the wall is clean enough that you can shower and watch TV at the same time. They provided towel, tooth paste and tooth brush. My room only windows...I was thinking is okay to be small, at least I can see the central view outside...God knows, when I opened the windows I saw a wall, a wall full of water pipes...
*********************************************************
廁所就在床頭,有免費提供毛巾還有刷牙用品。 上廁所時候就不能關上廁所的門,因為有點窄。 梳洗的洗臉盆更是非常的小個,還真的很迷你,所以我梳洗的時候,都是把馬桶給蓋上,免得東西掉進馬桶裡面。 沖涼的熱水還算足夠的,因為廁所都是玻璃窗的關係,所以其實還可以邊沖涼邊看電視=.=!! 但是說到我房間唯一的窗口,就也是非常的失望,我本以為房間小小沒關係,還是可以看到風景,結果我窗口外面是稅務局後巷的那種,看到的是牆壁,什麼都沒看到。。。
     
✈19
✈20
✈21
Well, I know I know...I always complained and complained......Is okay, lesson learned for this time. Next time I will pick a better one. The room air con was cold enough and they did provide kettle, phone, indoor slipper, cups and 2 mineral water. I watched the TV few times, one time was showing Red Cliff 2 and the other time was showing Fairy Tail, first time in my life watch the Fairy Tail in cantonese version. O.O
*********************************************************
好了啦。。。不要嫌棄了,下次住比較好一點的就行了。 房間的冷氣還算蠻冷的,都有提供很基本的用品,例如熱水壺,房間電話,吹風筒,杯子,房間脫鞋,還有兩隻礦泉水。 最重要的是還有一個小電視,當時播著的是赤壁2電影,還有我還是第一次看到Fairy Tail的粵語版本,這是我很久以前有追看的動漫。

✈22
✈23
✈24
As a summary, I like this hotel as it's definitely clean enough and has most of the basic services and things to be used in the hotel. Location of the hotel was quite close to Lan Kwai Fong and 5 minutes walk to the train station. But disappointed part is I was originally attracted to the upgrade version of room, not this one. 
*********************************************************
整體來說這酒店是算蠻乾淨的,有種麻雀雖小,五臟齊全的感覺。 但怎樣說我還是被那升級版的房間被吸引過來的,誰知道酒店給我的是普通版本,說不失望是騙你的。 這酒店的地點算是還不錯,5分鐘步程到地鐵站,很靠近蘭桂坊,假設喝得爛醉也不用擔心回家路程很遠,呵呵!

Mini Hotel Central
38 Ice House Street, Central, Hong Kong
+852 3979 1111
HKD1,317 per night (price on June 25, 2017)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.