【Newest Updates | 最新博文】

Tuesday, May 02, 2017

【Transit|接駁】Changi Airport T3 to T2|樟宜機場客運大樓 3 到 客運大樓 2

 May 2, 2017, Tuesday

華語版本: 我上回結尾的時候,說到因為飛機的延誤而害我差點錯過了下一班機。。。從T3下機後,我還真沒留意去聽廣播說我該到哪裡去搭下一班機。 不知道是不是已經很習慣了,所以一點也不緊張。

✈1

✈2

✈3
從出口出來,當我正想到底要去哪裡看我下一班機的gate在哪裡時。。。在前方看到這個寫著“Flight Info”的站牌,只要把自己的下一班的航班號碼輸入進去,它就會顯示這一班機的gate在哪裡。 (所幸的是我在剛才登記的時候,一次過拿了兩張機票,所以我有下一班機的航班號碼)

✈4

✈5
看著螢幕的顯示,我簡直是眼睛都瞪大了,這竟然要15分鐘的路程。。。我當時身上是提著和背著的是3架手提電腦,這真是已經突破我的極限了。 記得我2016年去荷蘭的時候是拿著兩架手提電腦上下火車的,我當時已說過我下一次都不會再這樣嘗試。 但沒想到的是。。。這一次是因為要幫同事帶電腦給他,而我們現在用著的手提電腦的電池是不能隨意拆除出的,所以我必須一定要把整架手提電腦帶在身上。 至於還有一架是我私人的手提電腦,畢竟公司的電腦是做公事,私人電腦是做私人事。 拿著3架電腦在機場趕飛機不是件簡單的一回事,所以我每看到手推車就會不放過的借來用。。。

English: Continued with my last post, I was ended saying that my flight from KL to Singapore was delayed. When I arrived, I used the airport flight info machine to check my next flight gate number as my next flight ticket was printed in KLIA, that's it doesn't show where's the gate for the next flight. I was shocked when I saw estimate time from my currently location to the next gate was 15 minutes. Thanks to the flight delayed I need to rush to get there before the boarding time closed down.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.