【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, September 05, 2021

【Handmade|手作】Wool Doll: The Christmas Cookies|羊毛娃娃: 聖誕餅乾

September 5, 2021, Sunday
✈️1 ~ 來報告一下進度,來到第三個,我開始懶惰不再看教學視頻,而是自己看著紙版的教學,自己慢慢戳。

✈️2 ~ 這個最容易的是球狀的底部,那是因為球形就像湯圓一樣,一定要揉成球狀和不停的旋轉的全方位不停的戳。

✈️3 ~ 白色有個難度是一直擔心弄髒,而且也不太敢放太多羊毛。

✈️4 ~ 帽子方面是真的有些不對稱,所以過後的照片,可以看到我是加寬了些。

✈️5 ~ 最痛苦的就是這笑臉,我真的有很盡力的讓它看起來像是個微笑。

✈️6 ~ 我這次不再把鈴鐺掛靠近娃娃,而是另加一條鏈掛鈴鐺,所謂手作就是靠自己發揮的創意,與其說我死板板,還不如說是是我懶惰,自己想要隨心所欲。

✈️7 ~ 其實應該是讓帽子看起來也是立體的,但是我錯過了,所以就讓衣服上的裝飾立體,想不到這樣的視覺感也不錯。

✈️8 ~ 就這樣,希望接下來也可以快快完成未完成的!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.