【Newest Updates | 最新博文】

Saturday, December 31, 2022

【確診日記】確診第一天

December 31, 2022, Saturday
✈️1 ~ 延續昨天晚上一平躺就不能呼吸,極度可以確認我是確診了,所以一早起來就來個測試,就真的正如我所料。。。從前總是幻想過我確診的樣子,但沒有一次是幻想過會這麼平靜,就這樣兩條線了。 

確診後,第一件事就是通知家人,老闆和項目相關的人。

前幾天還在跟工作夥伴說我回到馬來西亞到底要不要隔離啊? 那時還跟姊姊說幫我找個屋子讓我隔離,但看著起來,這事就無形中被解決。 

處理了工作上正經的事後,我就開始睡覺了,畢竟休息是必要的。

✈️2 ~ 好在現在沒有被強行抓去制定的地方隔離的說法,我還可以在自行的酒店隔離,隔著門縫跟打掃阿姨拿些日常用品。

✈️3 ~ 因為實在太不舒服,幸運的想起姊姊在臨出門前塞給我的退燒藥,吃了兩顆退燒藥就好很多了,但是當藥力過了後,不舒服感再度來襲。

✈️4 ~ 明知道不舒服,所以很早就上床睡覺了,但是到了晚上兩點多才入睡,因為一平躺就不能呼吸,經過不停嘗試,我發現當坐著和將枕頭放高,才可以順利呼吸,還是第一次覺得呼吸是可以這麼困難。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.