【Newest Updates | 最新博文】

Friday, September 21, 2018

【Random┃隨寫】Sighing┃唉聲嘆氣

September 21, 2018, Friday
從前也許我就是一個非常負面的人,基本上我算是最負面的人了,身邊幾乎沒有出現過比我還要負面的人。 但是最近發現原來常常唉聲嘆氣的人,這終於讓我體會到原來我曾經就這麼的討人厭啊? 我告訴自己,我一定要記住這種感覺,所以以後都不能再這樣。 

這些負面的人,負面的行為,即使他不說話,光是在那邊唉聲嘆氣的,你們深處在同樣的一個空間裡,你都會有一種讓人壓力很大的感覺,是會有一種想要爆說“拜託! 本來我自己的壓力就已經很大了,但是我都沒有怎樣,覺得都不怎樣,但是一聽你這樣唉聲嘆氣地,結果我就整個人都洩氣起來了!”

還有當他們說話的時候,開口閉口都是問題,一點點不順就會把電腦鍵盤敲得很大聲,想要讓人知道他有最多難題,他最倒霉了。 真的有那麽倒霉嗎? 

所幸的是我慢慢發現順境和逆境都是自己帶給自己的,即使是逆境,假如多想一些希望,那就會慢慢變成順境了。

1 comment:

  1. 很多时候,负面的人表现出来的发泄方法的确很让旁人的情绪受牵连,而且整个氛围就很紧绷。那种感觉真的很差,就是所谓的“殃及池鱼”吧!提醒自己,努力成为满满正能量的人吧!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.