【Newest Updates | 最新博文】

Saturday, January 02, 2021

【隨寫】英語

記得很久以前有人私訊我,告知我部落格的英語的語法很差,不過的確我英語的語法的確很差。 即便我的三位好友,其中兩位都是用英語溝通,有位還是英國人,但是我英語還是很差。 我一直以來都想要提升自己的英語,但都是默默地進行,也就因為是默默地進行,兩三天後我都會把它忘記了或當作是明天的事。

其實為什麼學英語會學得那麼卑微呢? 這真的不明白?

因為一旦聽見有人學日語或韓語,都會被視為“哇,你好厲害。。。” 

但是為什麼學英語就會好像變得很丟臉?

把事情簡單化,其實學習英語並不丟臉,丟臉的是知道自己差,選擇的是逃避,而不學習。

自己領域上的知識,我們當然會覺得很簡單,就好像從小就說英語和看英語書的人,當然覺得英語很簡單,當你問他們這個字什麼意思的時候,他們當然會露出“什麼? 這什麼意思,你都不知道? 你大學是怎麼念的?” 對嗎?

相反地,假如有人來問我這華語意思是什麼,我們也會說這個是華語,是你的母語,你為什麼不會? 

不會就是不會,不會還要裝會,最終就真的是什麼都不會了!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.