【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, December 13, 2020

【隨寫】忘了關麥克風

G和R在線上處理工作上的緊急事務,可是已深夜,R的妻子不耐煩的詢問為什麼過了工作時間,還需要工作。 R跟妻子抱怨說:「這本來是我的項目,但是新來的經理不理解,所以將這項目給了G,但是又要我來幫忙,問誰都知道我對這項目是最熟悉的了,就是因為那經理不清楚,所以才會這樣。 」 誰會料到,因為R的麥克風沒有關,所以以上這番話讓G聽得一清二楚。 

G可以有什麼反應?

自私的:跟R對質,問他這是什麼意思,然後再掛掉通話,什麼都不管

感性的:表示自己聽到以上對話,下次會直接跟經理反應他不要接下這項目

理智的:繼續討論工作上的問題,當著什麼也沒聽到


R可以有什麼反應?

自私的:保留解決方案,讓G自己去解決

感性的:表示抱歉,他只是一時之氣,所以才跟妻子抱怨一下,他已經不那麼在意了,

理智的:繼續討論工作上的問題,當著什麼都沒說過

1 comment:

  1. 我是G的话,会当作没听到,然后内心有点小受伤
    我是R的话,我会表示抱歉,然后声明自己很乐意帮忙G了解状况

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.