【Newest Updates | 最新博文】

Friday, April 07, 2017

【Airbus|空中巴士】AirAsia A320-200neo|亞洲航空 A320-200neo

April 7, 2017, Friday
這一切都是開始於我的同事有兩張商務艙的飛機票開始,話說她朋友公司抽獎抽到兩張去香港商務艙的機票,因為他們要照顧孩子,所以沒法去,所以以一半價錢,找人購買。 我好不容易找來美玲和我一起去,當要準備付錢的時候,他方才說那飛機票不能改名字。。。那假期都請了,該怎麼辦? 所以就唯有另外自己再買飛機票去。

✈1
不知道你們每次要買飛機票的時候是怎樣選購飛機票的? 而我每次就是使用Skyscanner來找便宜機票的。 (注: 這照片上的時間是有出入的,因為後來的時間,我沒有拍到,所以才用上之前的照片)

✈2
✈3
Skyscanner的好處是可以為你分析何時哪個航班最便宜。 因為你在目的地的空格上是可以填上“Everywhere”,時間卻可以選“Flexible”,就這樣在你可以依據目的地和時間找到最便宜的機票。 

✈4
✈5
因為我們都是很遲才訂飛機票的,所以飛機票即使是亞航的,都是非常的貴,但不答應都答應了,都算了。。。加上我的工作關係,想要提早一年,半年或幾個月前買飛機票的這回事,是完全不可能的。 所以這也是為什麼我買的飛機票一定會比普通人的貴很多,因為我的飛機票通常都是錢幾個星期,錢機票買的。 說到機票,在購買亞航機票的時候,(因為實在太久沒有購買亞航的機票了,很多東西都忘了),像是這個選餐的,我明明記得以前是有得選餐的,但是不知道為什麼每當我選其中一個餐點的時候,它在結帳的木欄的時候,會有乘2的顯示,然後當我購買完畢,在總結的時候,也是現實一個餐點的。。。但是當我以為這已是隨即分發的時候。。。

✈6
✈7
✈8
✈9
我得到的卻是一個pie,完全掉眼鏡,我一直翻查回去,都沒有顯示餐點是一個pie。 接下來我擔心的是回程的時候,會不會也是一樣的? 這個pie好在serve的時候是熱呼呼的,在這樣狀態下吃下去,其實味道還不賴,只是那層皮厚了一點。

✈10
✈11
✈12
✈13
7點10分起飛,大約11點半抵達,還算是很順利的,機上沒有任何娛樂,吃完就睡覺,睡覺完就到了。。。只可惜是我沒想到。。。我一下機,買了當地的sim卡後,打開手機,手機裡的工作短訊和郵件就一直不停的來,所以這也解釋為什麼我是生病的,因為我一隻手一直回覆電郵和短訊,然後另一隻手是幫美玲拍照,就連美玲一直嚷說“你是來玩,還是來工作的啊?”

✈14
凡是進入香港的遊客都要填上這張,這一次亞航工作人員很貼心,當我們登機的時候,她們之間把這白卡放在護照裡面,這實在方便多了。 當進入香港海關的時候,他們會拿掉這張卡,然後補回一張四方形小張的字條給你。 那張是要一直放在你的護照裡,直到你離開香港的那一刻,因為在出境的時候,海關會取回那張小張的字條的。
*********************************************************
English:  Is an impulse trip to Hong Kong with my friend, MeiLing. Even though we took Air Asia, but the price for our flight ticket can be paid for an economy class ticket for a normal commercial flight ticket. Funny thing is when I select the meal onboard, there's no way for me to select, is kinda weird when I selected a meal, on the amount column will show two meals. So I cancelled my selection, was thinking we can choose onboard instead (to be honest, my last flight with Air Asia by myself was 2016 January, obvious that I can't recall much of it) Then guess what? We got a pie for our flight meal? First time tried Air Asia's pie, as I chose Nasi Lemak usually. Taste of the pie wasn't bad, part of the reason is it was served in hot, so what I can comment is the skin of the pie was too thick, I prefer thinner skin a bit.

1 comment:

  1. I always used Skyscanner to browse the cheapest comparisons. It can just be a guideline only because the real fares were always cheaper when we booked directly from the airlines esp AirAsia itself.

    I ate the same pies recently on my flight to Lombok. I think I prefer Nasi Lemak or anything else. I agree that the skin of the pies were too thick like eating a dictionary. Muahahaha

    I will visit Hong Kong in August to support my wife's participation at the World Wushu Competition.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.