【Newest Updates | 最新博文】

Wednesday, October 03, 2018

【Communication┃通訊】My3: Voucher to TopUp┃My3:用傳票充值(2018)

September 18, 2018
我還真的很有心的想要記錄一切下來,大家有沒有很懷念我以前的文章,我是什麼都記錄一通啊? 話說像我這樣白目的部落客還真的少之又少,但是我記錄下來是自爽的,所以順道也分享一下,所以我不介意有沒有人看,呵呵。。。

話說我昨天談到這家通訊公司不能使用國際信用卡充值,所以我唯有在第二天早上立即到鄰近的商場找這通訊公司的櫃檯充值了。

為什麼要這麼積極的要找到充值呢? 因為我工作很需要啊,雖然說郵件可以用電腦發郵件,但是當有緊急重要的時候,手機就具有這樣的功能的嘛!

我本以為去到這通訊公司的專屬櫃檯,店員就可以幫我充值了,那我就可以放心。 沒想到店員說他只提供我這傳票,而它上面有告訴你怎麼充值,這傳票上哪有很詳細的講解啊?


不管了,先回家再看怎麼辦。 回到家打開電腦,輸入這通訊公司的網站,無須登陸,就可以這樣選擇充值的方法了。 以信用卡的方式還是用傳票的方式,而選擇有傳票的方式就直接填入發票上的16個號碼。

然後就會來到這一頁說已充值完畢。 什麼? 就這樣?

所以我趕緊登入自己的戶口看看,不是啊! 它還沒啟動啊? 但是再認真一看,原來在最下一行有說它會在幾分鐘後才出現,還有因為現在我還有值額,所以它不會出現的,要等到到期了,它才會自己啟動。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.