【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, May 06, 2018

【Movie|電影】 Miracles of the Namiya General Store|解憂雜貨店

May 6, 2018, Sunday
我是在Astro天映頻道看這部首播電影,是改篇自日本長篇懸疑小說的電影。 如果有一個地方可以讓你發問煩惱,不但可以穿越時空發問,而且還可以穿越時空回答。

✈️1   Picture Sources
在看這部電影的預告片時,我就被它的題材給吸引,很特別的題材,也許我是一直都期待有這樣的一個平台。 也許是我性格的關係,在我身上每次都會有一些奇奇怪怪的憂慮。。。人家常說沒有人想要跟常常抱怨的人做朋友,但是我就是很多煩惱,然後就很愛抱怨,因為我每次會想說當我說出我的煩惱,然後我身邊的人就會幫我一起想,然後一起解決。 但是有時候我又會很討厭這樣的自己,我不喜歡自己抱怨,但是每次脾氣一來我就會控制不了的抱怨,所以我每次都會想要有一個這樣的平台,可以把自己煩惱寫在紙上,然後寄出去,對方不認識你,所以可以很透明的看事情,然後把想法再回信出去。 在這故事裡,雜貨店老闆提供這樣的功能,吸引了很多人的迴響,小的有小學生詢問怎樣考到100分,老闆說只要沒有回答錯的答案,就可以得到一百分了。 這聽起來像是等於沒說過,但小學生照做了。。。還有對於夢想和現實的糾結,等等的一切一切,其實這些都是當局者迷,但是當你真的陷在其中,到底是要這樣當局外人來看啊?

*這篇純碎個人觀後感,別作與其他用途|This's just my own personal review, don't use it for any other purpose

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.