【Newest Updates | 最新博文】

Wednesday, July 10, 2013

【Baking|烘焙】Baking

July 10, 2013 Wednesday
My girl's friend always the hardest things for me to do is cooking...
Is true that I can do anything very difficult but not cooking,
people always said "woman always good in cooking"
but it doesn't happen to me!!!

I always think cooking is very boring,
nothing challenge.
I can spent up all day in something different but not cooking, baking, makeup, clothing...
make it easier...which is anything normal girls would like, are always not on my interest list,
when come to this,
I feel quite embarrassing that most of my guys' friends are very good in cooking!!! =[

Few days ago,
I baked a banana cake,
once again to prove that I'm not good in baking!!! =[
****************************************
话说我女生好朋友常常说我对我来说最难的事就是弄吃的,
无论是煮的还是烘什么东西都好,
我可以做尽一切很难的东西,
可是煮饭那些每次我都是那种不愿意的事,
就像人常说是“做饭是女人的天性”
像是天生会做饭似的。。。

但是我对于这些都是觉得太无聊,
觉得平平凡凡的东西没有什么挑战性,
我宁可花一整天研究任何东西总好比做饭,烘焙,化妆,潮流衣物有关的东西,
总之这种很女生的东西从来都不会再我的兴趣列表里面出现。。。
因此这样我反而觉得我身边越来越多男生朋友是很厉害做菜的,
(讲起来都有点丢脸)

前几天做了一个香蕉蛋糕,
还是证明了我跟烘培是很无缘。。。

17 comments:

  1. 烘焙这事情,慢慢来吧,急不来的 =)

    ReplyDelete
  2. 我觉得烘焙的事急不来,现在不喜欢不代表以后不喜欢。
    烘焙对我来说是件耐心的事,没有一定的耐心是不能持续的玩这玩意。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我觉得我是有耐心做,可是做了就没有耐心吃完,我只是享受它的过程,我之前做的吃几口就不想吃了!!! =[

      Delete
  3. 哎哟,就做你喜欢的东西就好,不需要理会别人怎样想...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,我已经很任性了,一定要学一些女生的东西来平衡回哦!!! =]

      Delete
  4. No photo of your cake? I can't bake either...but I sure would love to try sometime.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doesn't look that tasty so never take the photo lo!!! =]

      Delete
  5. 失败乃成功之母啦。。。烘焙这种玩意要不停的尝试才会成功的啦。。千万不要气馁。。

    要想继续努力,这样就越战越勇~~加油哦

    ReplyDelete
  6. practice makes perfect lah, i am sure the more you cook and the more you bake, 總有一天 you will be a good cook!! trust me, hahaha~~ :D

    ReplyDelete
  7. 虽然喜欢看美美的蛋糕 但是我对烘焙真的不感兴趣
    煲汤还可以。。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我以前也是这样想,但是总觉得女生总是要学一些一点点这样的!!! =]

      Delete
  8. 现在很多男生都喜欢烘焙。我问了一个从没下过厨却去报读烘焙班的男生,他说: “甜品很美,看了很开心!”

    ReplyDelete
  9. 別氣餒,再試一試其它種類的蛋糕嘛,累積了經驗就容易成功了 =D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.