【Newest Updates | 最新博文】

Wednesday, July 17, 2013

Picky Eater

For those who have children,
do you facing this problem???
I hate about this picky eating issue!!!
Yup!!! This topic is typically talking about my nephews and nieces!!!
(Because those I'm the one who gotta clean up their food!!!)

Those food they don't like,
they won't bother to touch it,
or...they just put all on their mother's plate!!!

While for their favorite food,
they just grab the whole plate and put in front of them or beside of their plate, never let anyone beside themselves to have it!!!

Is this a good attitude??? A good manner???
That's what they learn in school???
Really???

Please tell me how you solve this problem!!!
Thanks!!!
****************************************
这个问题一直出现着在我家里的侄儿,侄女中,
每次看到都很生气,
是谁造成的???
(因为每次吃不完的,
我都要啃完下去,
这样要减肥减到明国几年才能瘦???)

不喜欢的动也不动,
不然就往母亲的盘子里倒过去!!!
喜欢的霸道得把整盘端在自己面前,谁都不能吃!!!

这种行为是对的吗???
脑海里一直出现这句名句“己所不欲,勿施于人”!!!

上课就是学道理,
难道就是学到这种回来???
家长们,你们如何解决这个问题呢???

24 comments:

  1. 把食物换个方式煮,或者用别同等营养价值的食物代替
    在不然就饿他们几餐,以后就会吃了,呵呵~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,我也很想,但在我家不是我说了就算,我妈妈和他们的妈妈都不理,我真的拿他们没办法,又气又无奈!!! =[

      Delete
  2. 很多小孩子都挑食,对这个问题我也头痛得很,因为我家的那两个,唉!也许是在她们小的时候我没有逼她们吃的原因吧?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 小时候应该就让他们养成好习惯的,我记得我小时候我说不吃的话,我妈妈就立刻把我赶出去,现在哪里有这样,这个问题都一直苦扰着我,每次吃他们剩下的东西都要等到我消化完了再吃,那已经是晚上十点多了!!! =[

      Delete
  3. 说真的,我家小孩还小,我不敢说太多, 怕karma,呵呵呵。。。
    我家的也会挑食,所以只要在我接受范围内,我就煮他们会吃的咯, 不吃的,偶尔偷偷放一点点,逼他吃下去,呵呵呵。喜欢的,也只可适量,除非是菜。
    现在还小,迟点大了又得换方式了。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 大了很难改了哦,要就乘小小开始逼他们哦,像我十岁的侄儿什么都不吃,只是吃鸡蛋,每次就是整蝶鸡蛋放在他面前,不然就是整蝶往他盘里倒,改不了哦,说几声就流眼泪出来了,心胸不宽大一点都会被气到!!! =]

      Delete
  4. 小小声讲,有些道理是学校学不到的。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我没有说清楚,我应该是想说,老师应该有教他们做人不可以“己所不欲,勿施于人”,自己不要的东西不可以给别人哦!!! =]

      Delete
  5. My daughter was picky, so I had to be the rubbish bin...until I got too fat and I said, cannot finish, just throw away. But even so, still fat... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, same here, my sisters always said I'm very fat, I reply back, who asked me to finish all the dishes all the time, then they just kept quiet...Have to make some action already, if not I'm gonna take forever to keep fit!!! =]

      Delete
  6. 学校教的是知识,却不是道理啊。

    偏食需要调教,我学生跟我出门最害怕的是遇到不喜欢吃的食物,因为我都会要他们给我吃下去。哈哈哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 影响中道德教育好像我教不可以浪费食物,不可以自私,只是把自己爱吃的吃完吧,类似这样的东西,我都不太记得了!!!

      这样很好啊,你是个好老师,嘢!!! =]

      Delete
  7. 我會讓我孩子餓肚子的,餓一餐半餐影響不大,兩次就學乖了!真的!我孩子也有挑食,現在比較不會也不敢了!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我的家人不会这么做啊~~~他们那些不吃都说没关系,因为到最后又不是要他们吃完,是我看到食物很浪费,不想妈妈痛心所以才要硬着头皮吃光光!!! =[

      Delete
  8. Hmmm...quite tricky. When she gives me something she don't want...I will give her something I don't want (basically the same thing)....hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Then it just remain the same thing, they'll pass back the food to your plate again, hahaha, kid nowadays very smart, they'll do the same thing also!!! =]

      Delete
  9. 有时偏食和挑食是太牵就小孩了,从小就该教导小孩不可浪费食物,哪怕是吃白饭罢了,也要吃得一干二净。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 所以我说我家的侄儿,侄女都是被宠坏的小孩,一点都没有说错,我大家就是让他孩子我手机游戏,然后自己在很辛苦的喂他吃,都十岁咯,还要人家喂!!! 唉,真是无语!!! =[

      Delete
  10. childreen are like that. not easy to ask them eat everything

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yah lo, my families never teach them since they're young, if they're like me last time, my mom will just chase me out of the house already lo!!! =]

      Delete
  11. 我只能说,现在的小孩真的很幸福!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,太多人疼了是不是,都没有人舍得打骂!!! =]

      Delete
  12. I believe you do not have to eat the food that they do not eat. Just ask your sister to eat the food that her children don't want to eat as she is their mother.

    ReplyDelete
    Replies
    1. My sister argh...she'll eat sometimes, but most of the time, she'll be like "one eyes close, one eyes open" pretend see nothing...sigh!!!=[

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.