【Newest Updates | 最新博文】

Monday, July 06, 2015

【Book|书籍】蔡康永的说话之道

July 6, 2015, Monday
蔡康永的說話之道告訴你說話技巧,我承認我是個說話不經大腦的人,所以時常亂說話,然後最無奈的是當話剛落我就後悔了。 可能你會問,為什麼我不要經過大腦才說話呢? 問題是當下都不知道,就是脫口一出,所以常常給自己帶來不少麻煩。

✈️1
✈️2
 Page 37
這我試過很多次,而且我有時候很慢熱,假如我不想說話,很多時候,我都會直接把門關掉,因為沒興趣。 但沒有興趣的事,要怎樣變得有興趣呢?

✈️3
 Page 52
把我變成他,這我常常被同事S提醒,他常常都會說我“你可以不要每次說話都是圍繞你跟我,還有其他人呢?” 所以我慢慢會把注意力轉去別人身上。

✈️4
 Page 175
這一頁別無其他,只是因為蔡康永將語言寫得很美,所以我記錄了下來。


Author|作者: 蔡康永
Publisher|出版社:沈阳出版社 
Publish Date|出版日期:2010/10
Language|語言:繁體中文 
Pages|页数:167
ISBN:9787544143158
Price|定價:KinokuniyaPopular博客來城邦

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.