【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, June 26, 2016

【Spaghetti|義大利麵】 Mushroom Carbonara Spaghetti | 蘑菇醬料意大利麵

June 26, 2016, Sunday
I’m so admit that I’m not a good cook. it’s just too difficult to me that I can get interested on almost everything but not cooking. But some times I just need to do so because that’s life. Not everything is well prepared and I always need to tell myself to be independent and live by myself. I used to cook Spaghetti few times back in the States, but not after I live with my mom. Yea! By here people will start to say what a fortune kid that don’t need to cook for herself. Well, there’re always something you have and others don’t have and also there’re always something others have it and you don’t have.
**************************************************************************
我其實有時候我會不太喜歡吃東西,但有時候遇到我喜歡的食物,我又會很喜歡。 但即便如此,我在什麽時候都不會喜歡煮東西,我常説我可以花上一整天的時間做一件事,我也寧可不花幾分鐘在厨房,不好意思,興趣各不相同,假如我丟一個機件給你讓你修理,你也會理我都傻吧! 同樣道理,我可以對任何事物感興趣,就是對煮食物毫無興趣,還真可説如非必要,我還真的不會去動煮食的東西。

✈1
Since I hasn’t cook for quite some times, I almost how to cook it, even though people always claims spaghetti was the easiest food to cook. I still remember the roughly procedure but I forgot how much spaghetti should I put, that enough for one person. I wish to have the tool that Vicky was introduced the other day, where she got it from Daiso, they do have Daiso here at the Dubai Mall, but I couldn’t find it, so everything just depend on my instinct then.
**************************************************************************
但是一個人到國外,這裏出外吃不方便(而且順道提一下,我同事有建議我一個女生,而且還是個亞洲女生最好不要到他們的阿拉伯餐廳吃東西,沒有什麽不可以,衹是去吃的都是阿拉伯男人,他建議我都是到商場吃比較安全)幾乎假日的時候,我都會到杜拜商場,因爲那邊有得免費上網。 但是在宿舍的時候,就唯有靠自己煮了,這是非常簡單了料理,不要說爲什麽你不加這個那個醬料,我知道很多人對吃非常的講究,説到吃每個都變成專家了,哦!拜托我又不是來這裏一輩子,莫非真的要那麽講究的把所有醬料配料都買回去? 我對食物的要求很簡單,不需要很好吃,衹要不太難吃和不拉肚子就可以了,我不是爲了吃而活,而是爲了活而吃,要分清楚重點。 簡單的意大利面,我是太久沒有動這東西了,拿捏不到一個人的份量是多少,我想起了小黃瓜分享的那個在Daiso買的意大利麵分裝,那個可以準確的拿捏一個人或多人份的儀器,我有嘗試到這裏的杜拜商場的Daiso一看,但似乎這裏的Daiso沒有賣那一個啊。

✈2
✈3
 A bit gross here, poor me only have a bowl, after prepared the sauce I don’t have other bowl for the sauces. Suddenly I thought of the microwave, lucky me the renter before leftover the microwave here as not every room has a microwave. I knew this is not a very proper way, I seriously don’t have other choice. Don’t worry, I’ve clean many times and make sure it’s very clean before I using it. Also I did wash few times before I putting it back into the microwave.
**************************************************************************
這個還是搞笑的一部分,我忘了我自己衹有一個碗,那唯一的碗用來煮醬料,那意大利麵呢? 我還真的對自己無語啊。。。還好靈機一動的想到了微波爐裏面的盤(這個也被我想到,慶幸我的宿舍上一手的住客買了微波爐,然後帶不走就放在這一里了,因爲宿舍是沒有提供微波爐的)不用擔心,我可是有清洗得很乾净才把醬料倒下去的。 我事後有去買一個碗啦(其實我當時還想能省則省的不想要買,但又想到那又何必爲難自己呢? 所以還是有去買了一個碗,而且我現在覺得我當時買了是沒有錯的,多了一個碗實在方便多了,不要那麽吝嗇嘛!)
   
✈4
Okay, here’s the outcome, looks too watery, I know. The first time always like this, my second time definitely better than this. Doubt it, since it’s too watery, could you imagine the spaghetti has turned into like spaghetti soup =.=!! Felt like I should at some mushroom with it, but the mushroom I have is in tin, if opened it, I need to finish it all, as it can’t last long. Told you, I’m not good at it! Laugh out loud as you wish! Fine, I would rather repair machine than cooking.
**************************************************************************
終于我的醬料和面都好了,終于可以吃了,這看起來有點水,那是因爲我放得太少面,但是綜合來講還不錯啦,衹是覺得應該要多放一些蘑菇,但是我所擁有的蘑菇是罐裝的,假如一旦開罐就必須吃完,不能遺留,所以還是算了吧! 這是爲什麽我少寫食物的關係,第一是零興趣,第二我真的不擅長,而且往往還會搞出笑話連篇。 算了! 要嘲笑的話,隨便你,衹少我是除了食物之外,其他方便都很厲害(還死不認丟臉。。。)


Posts on this date -

13 comments:

  1. Wei my comments keep going missing this few days. You no want friend me liao ar??

    Anyway, the other day I had the opposite experience. I try to cook spaghetti in Campbell soup (trying to do something unique), but it end up too thick and become like carbonara instead. >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've no idea why, actually I was thinking you delete the comment yourself, hahaha...then I got check my spam box, I found your comment there.

      Hahaha, when it comes to food I prefer something simple, maybe I prefer every of my stuffs in life is unique so when it comes to food I prefer the simple one, does it call something balance it back?

      Delete
  2. 我也是没有这方面的兴趣,有煮都是喜欢把什么都丢进去煮成汤,实在太懒了 XD

    ReplyDelete
  3. 我也是没有这方面的兴趣,有煮都是喜欢把什么都丢进去煮成汤,实在太懒了 XD

    ReplyDelete
  4. 每个人的兴趣都不一样啊。。没有对于错的。。呵呵

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哪裏知道,哈哈哈! 很多人就是很喜歡笑我!

      Delete
  5. Practice makes perfect. Am also not good at cooking

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, when it comes to cooking, that doesn't apply on me, don't know why!

      Delete
  6. As long as what you cook you can eat and can fill up your stomach, the food is good enough lah for me. Wash clean already can use lah, should be ok.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.