【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, July 13, 2008

没有人的方向


这么会让我也变得一样,

冷漠眼光,为了生活而慌张,

什么力量,竟然能让梦想被遗忘,

现实让人受伤,真心却悲剧收场,

想要解放,面对现实失望,

太多假装,带我离开这地方,

这虚伪的世界就是这个模样,

不要去在意别人什么眼光,

受了伤,再沮丧,我有自己的向往,

而当我察觉到我眼底的光芒,

才发现我还是怀抱希望,理想,
哭一场在没有人的地方,走我的方向,

带着我的希望和理想。。。


以上都是歌词。。。孙燕姿的“没有人的方向”

歌词很有意识。。。它告诉我,不要去在意别人的眼光。。。无论怎样都要走下去。。。

“在意别人的眼光”。。。对。。。我很在意别人的眼光,我很在意别人怎么看我。。。

这句话,让我想起曾经有一位朋友给我的留言。。。

“朋友交情原本就有深有浅,
相知的程度也定然大有差别,
如果不能真切地看清自己,
而一昧的全凭别人的批评来承认自己,
那只会失去自我,而徒增愚昧罢了。。。”

同时,她也清楚地知道我这个人看朋友的地位是很重。。。

她知道我很在意别人怎么看我,讲我。。。

假如有一班人在讲话,然后我一走过去,他们就不讲了。。。

我就一直想他们是不是在讲我。。。所以当有一个人对我和对其他人不一样时。。。我就非常非

常的在意。。。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.